Шлях до мистецтва (volly_billy) wrote,
Шлях до мистецтва
volly_billy

Роберт Де Ніро. Список переглянутих фільмів з мінірецензіями.

5270502984_5262047ba6_b
Нещодавно трапилась одна ситуація, а потім сталася ще одна подія, які разом наштовхнули мене на думку викладати списки  фільмів по режисерах/акторах/і т.д., фільмів, що я бачив, з короткими відгуками і рекомендаціями з метою "нести мистецтво в маси", щоб не дуже перебірливі кінолюбителі виховували смак, не ломали голову при виборі фільму для перегляду, не дивилися всякий кал і лікували фобію перед фільмами минулого століття.

Приблизно тиждень тому святкував свій день народження геніальний актор нашого часу Роберт Де Ніро. З нього й почнемо.




Банда, що не вміла стріляти / The Gang That Couldn't Shoot Straight (1971)
Пародія на фільми про мафію. Доволі посередня і безтолкова, крім пари моментів (один з таких епізодів: персонаж Де Ніро -  велогонщик, який приїхав на змагання в Штати з начебто бідної Італії, заселяється в кімнату готелю і зі словами "Mamma mia!" починає захоплено і цілеспрямовано збирати всі рушники, аксесуари в номері і пакувати в свою сумку).

Злі вулиці / Mean Streets (1973)
Етапне кіно як для Роберта Де Ніро, так і для Мартіна Скорсезе (саме з цього фільму почався їх творчий тандем), та й для кінематографа в цілому. Боббі грає дуркуватого чувака, який товаришує з племінником боса мафії. Загалом фільм можна порекомендувати як поціновувачам кримінального жанру, так і генію Де Ніро, проте любителям більш сучасного він може видатись дещо нуднуватим.

Хрещений батько 2 / The Godfather: Part II (1974)
Тут, власне, коментарі зайві. Хрестоматійна картина, що вже давно ввійшла в історію. Як відомо, половина фільму є хронологічним продовженням першої частини, придумана вже Копполою, а інша половина - заснована на першоджерелі Маріо П"юзо, історія зародження клану Корленоне, де голову сімейства майстерно зіграв Де Ніро (за що отримав першого "Оскара" - краща роль другого плану).

Таксист / Taxi Driver (1976)
Культове, скандальне, шедевральне, безкомпромісне кіно. Епітетів може бути безліч, але краще переглянути самому. Герой Де Ніро, повернувшись з В"єтнаму, намагаючись знайти себе, проводить проекцію власного військового досвіду і переживань на реалії нічного міста, морально гнилого й спустошеного.

1900 / Novecento (1976)
Велична епопея, що розповідає про стосунки двох друзів, кожен з яких уособлює певний суспільний клас. Персонаж Де Ніро - багатий землевласник, персонаж Депардьє - селянин. Впродовж п"яти годин (тривалість стрічки) ми будемо спостерігати хроніку життя й еволюцію стосунків двох різних сімей від початку двадцятого століття до кінця другої світової війни.

Останній магнат / The Last Tycoon (1976)
Останній і далеко не кращий фільм видатного Елії Казана. Змішані враження після фільму через невиразність режисури і побудови образів - як наслідок, важко згадати хоча б якісь цікаві моменти чи особливості сюжету. 

Мисливець на оленів / The Deer Hunter (1978)
Ще один визначний фільм в скарбниці світового кіно. Про війну у В"єтнамі я можу згадати лишень 3 фільми такого ж рівня ("Апокаліпсис сьогодні", "Взвод", "Суцільнометалева оболонка"). Фільм розповідає історію трьох друзів, на долю яких випало потрапити на поле бойових дій. Безглузда м"ясорубка війни, сила і стоїцизм людського духу, криваві післявоєнні сліди в душах тих, хто повернувся - про все це розповість знакове полотно Майкла Чіміно. 

Скажений бик / Raging Bull (1980)
Достовірна, практично документальна за манерою стрічка Скорсезе про злети й падіння відомого боксера Джейка ла Мотти. Боббі отримав свого другого "Оскара", зобразивши на екрані людину сповнену протиріч, людину люту, але в той же час спраглу до розуміння з боку інших.

Король комедії / The King of Comedy (1982)
Невдала спроба Мартіна Скорсезе зняти комедію. Як на мене, вийшла якась несмачна суміш Аллена і Тарантіно, в якій Де Ніро грає бездарного коміка, який намагається вибитися на телеекран, не гребуючи нічим.

Колись в Америці / Once Upon a Time in America (1983)
Надзвичайно актуальна кіноепопея на фоні сучасних українських реалій. Кілька хлопців з бідного району Нью-Йорка починають пізнавати правду життя і намагаються нав"язати цій правді свої правила - спочатку в себе на районі, згодом в Нью-Йорку і далі по курсу. Творча вершина Серджіо Леоне і одна з кращих ролей неперевершеного Боббі.

Закохані / Falling in Love (1984)
Випадкова зустріч переростає в шалену пристрать. Байдуже, що цьому перешкоджають життєві обставини з обох боків.
Здавалося б, не дуже оригінальну історію, режисеру вдається припіднести в свіжій, не замизганій обгортці. І лаври, звичайно, неперевершеним акторам - Меріл Стріп і Роберту Де Ніро.

Місія / The Mission (1986)
Фільм неабиякої краси, як візуальної так і духовної. Наскільки глибокий і метафорично багатозначний, що навіть важко якось однозначно описати основну ідею, послання режисера. Події відбуваються в Пд. Америці XVIII ст., часи колонізації.  З одного боку ми спостерігаємо світ блаженними очима єзуїта Габріеля, а з іншого бачимо жорстокі реалії, які супроводжують життєвий шлях мисливця за рабами Мендоси. Незабаром їхні дороги перетнуться.

Серце ангела / Angel Heart (1987)
Приватний детектив (якого з блиском зіграв Міккі Рурк) дістає замовлення на пошук музиканта, який щез після перебування у псих. лікарні. Алан Паркер зняв кіно такої психологічної напруги і магнетизму, що згодом, через роки, все ще відчуваєш деяку тривогу при спогадах епізодів з фільму. Роль Роберта Де Ніро тут по-своєму цікава, відкривати карти не стану, бо фільми такі краще дивитися без зайвої попередньої проінформованості.

Недоторкані / The Untouchables (1987)
Один з кращих іронічних фільмів на тему мафії, створений Браяном Де Пальмою, з яким Де Ніро співпрацював ще на початку творчого шляху. Сюжет базується на документальній історії протистояння поліції і славетного гангстера Аль Капоне, якого, власне і зіграв Де Ніро, наділивши образ бандита особливим шармом.

Встигнути до опівночі / Midnight Run (1988)
Одна з найвеселіших комедій, переглянутих мною за минулий рік. Хитрий бухгалтер вирішив налатать сраку (точніше зайнятись благодійністю в особливо крупних розмірах), задля чого свиснув 15 млн. баксів у мафії. За нього призначають винагороду і приватний спеціаліст з розшуку, якого грає Боббі, кидається на наживку. Щоправда наживку вже ловлять всі, кому не лінь: і поліція, і ФБР, і мафія, і конкуренти по професії. Доречі, режисер фільму до цього зняв "Поліцейського з Беверлі Хіллз", щоправда мені "Встигнути до опівночі" видається кращим.

Стилет / Jacknife (1989)
Ще один фільм на пост-в"єтнамську тематику, щоправда далекий від кращих представників піджанру. Глядачу показують сповнений конфліктів побут, некомунікабельність, гіркоту за минуле і примарність майбутнього - основні складові життя ветеранів війни, проте якраз через надто велику увагу до буденних деталей, фільм носить якийсь приземлений характер, хоча актори показали хороший клас, особливо Ед Харріс (Де Ніро, то практично завжди тримає марку).

Славетні хлопці / Goodfellas (1990)
Мафіозна сага про хлопця-шістку, який з часом став підніматися ієрархічними щаблями мафіозного клану, не гребуючи ніякими методами. Фільм всіяний лаврами, хоча існує альтерантивна, не дуже схвальна думка (наприклад в Сергія Валентиновича Кудрявцева). В будь-якому разі, це кіно варте уваги.

Мис страху / Cape Fear (1991)
Один з небагатох дійсно вдалих рімейків (згадую свою недавню репліку в дискусії, про те, що рімейк це однозначно художній провал - що ж, сам себе піймав ). В даному випадку це однойменний триллер 1962 року. Сюжет, здавалося б, доволі простий - зек, якого надзвичайно переконливо зіграв Де Ніро, виходить з в"язниці сповнений наміру помститися своєму колишньому адвокату, який, на думку першого, не доклав достатньо зусиль для пом"якшення вироку. Попри простоту історії, екранізація має блискучу атмосферу і магнетизм (дяка Мартіну Скорсезе), окрім іншого їй притаманна своєрідна притчевість, яка надає кінотриллеру більш глибоких, філософських рис.

Ніч і місто / Night and the City (1992)
Кумедне кіно про одного авантюрного слизького адвокатика, який вирішив натягнути всіх - і мафію, і клієнтуру і жінку друга врешті-решт. Фільм, звичайно з гумором, проте пройнятий життєвим смутком. А головний герой нагадав мені одного старого знайомого.

Франкенштейн / Frankenstein (1994)
Сумнівної якості екранізація (варіант 1931 року видався значно цікавішим), хоча найбільшою диковинкою і родзинкою фільму є, звісно, сам Де Ніро в образі людиноподібного чудовиська.

Казино / Casino (1995)
Для мене особисто це як продовження "Славетних хлопців", хоча сюжети ніяк не пов"язані. Звісно, що Скорсезе знімав в руслі псевдобайопіка обидві стрічки, та й актори перекочували з одного фільму в інший (Боббі Де Ніро, Джо Пеші), тому відчуття своєрідного дежавю подекуди накриватиме.

Спека / Сутичка / Heat (1995)
Один з кращих кримінальних бойовиків 90-х. Тут протистояння злочинця і правоохоронця носить мало не баладний характер. Шекспіровської складності постановка, не кажучи вже про гру акторів (дует Пачіно - Де Ніро просто фантастичний) і технічний рівень (сцена вуличної стрілянини вже давно стала хрестоматійною).

Кімната Марвіна / Marvin's Room (1996)
Фільм розповідає про життєві труднощі і складності в стосунках одного сімейства. Над фільмом трудилася ціла плеяда видатних акторів (серед яких крім головного героя статті, який тут грає дургорядну роль, такі зірки, як Меріл Стріп, Даян Кітон, Леонардо Дікапріо), але режисер трошки налажав - як результат маємо посередній фільм, цікавий хіба-шо акторством.

Хвіст виляє собакою / Wag the Dog (1997)
Якщо ви ше не стомилися вірити політикам чи владі, обов"язково перегляньте цей фільм. Тут вся правда про сучасну політику і технології керування державою і людьми. Можливо дещо перебільшено, надто художньо перефарбовано, проте захоплююче.

Великі сподівання / Great Expectations (1998)
Поетичне кіно сповнене юнацького романтизму. Не знаю, можливо мене більше вразила сама історія (в основі однойменний роман Діккенса), аніж режисура Альфонсо Куарона, та все ж я пережив своєрідне натхнення під час перегляду. Для порівняння треба буде обов"язково глянути екранізацію 1946 року авторства Девіда Ліна.

Ронін / Ronin (1998)
Непоганий, але нічим не особливий бойовичок. Зізнаюсь, що дивився давно, і в голові нічого особливо не лишилося, так пара сцен стрілянини на ринку якогось європейського міста, погоня якась. Але для любителів бойовика (як писалось на касетах - "супєрбоєвік") в принципі підійде.

Людина честі / Військовий пірнальник / Men of Honor (2000)
Назва фільму в принципі більш ніж красномовна. Додайте ще трохи пафосу, життєствердної волі, політкоректності. Загалом непогано, особливо прийде до смаку тим, хто любить повчальні фільми на тему боротьби, жаги до життя і самоствердження.

Знайомство з батьками / Meet the Parents (2000)
Комедія в стилі "Американського пирога". Самопародія з боку Де Ніро і купа жартів нище пояса загалом.

15 хвилин слави / 15 Minutes (2001)
Доволі неоднозначний фільм про приїжджих російських бандитів, які починають "забавлятися" і знімати всі свої пригоди на камеру. Попри участь Де Ніро, фільм виявився досить таки маргінальним (хоча чому "попри"? - останніх рокі 15 він не особливо прискіпливий у виборі фільмів).

Рахунок / Ведмежатник / The Score (2001)
Вельми непогана картина про пограбування. Гостросюжетна, повна сюрпризів і неочікуваних розв"язок, приправлена хорошою грою видатних акторів. Для Брандо роль у цьому фільмі стала останньою, хоча після "Апокаліпсису сьогодні" він практично й не знімався вже. Загалом фільм вартий перегляду, хоча після кращих представників жанру, він може здатися недостатньо свіжим і оригінальним, яким я його сприйняв ще будучи понтовим підлітком.

Шоу починається / Showtime (2002)
Шаблонний комедійний бойовик, яких щороку штампують пачками. От тільки тут ще йде експлуатація слави Де Ніро і Мерфі.

Знахідка / Інший / Godsend (2004)
Невиразний, поганенький фільм, який забувається через тиждень після перегляду. Не варто витрачати час навіть на читання рецензій чи перегляд трейлера.

Знайомство з Фокерами / Meet the Fockers (2004)
Продовження "Знайомства з батьками". Задля превернення уваги і збільшення бокс-офісу на ролі батьків жениха запросили Дастіна Хоффмана і Барбру Стрейзанд.

Що відбулося щойно / Колись в Голівуді / What Just Happened (2008)
Популярний сюжет про голівудскьку індустрію зсередини, про продюсера, в якого криза і проблеми на всіх фронтах. Колись модний і успішний Баррі Левінсон зняв в якомусь сенсі амбіційний фільм, але без жодної родзинки, яка, наприклад, була в "Сімоні". Щодо Роберта... Він в 2000-х  перестав показувати щось нове, а може ще й в 90-х.

Право на вбивство / Righteous Kill (2008)
Цілком комерційний продукт зі старим рецептом: одна зірка - добре, дві ще краще, а повторна зустріч двох зірок - взагалі блискуче! Але не цього разу.

----------

Загалом 35 фільмів з ~ 80 знятих. Звичайно, є ще кілька стрічок за його участю, які я планую переглянути, тоді, можливо, доповню список.

Якщо буде жваве зацікавлення, то пізніше продовжу цю рубрику (є ще кілька акторів, режисерів, з чиєю фільмографією я знайомий досить таки широко). А згодом, як буде кілька таких списків, то можна буде приліпити верхнім постом.

Дякую за увагу!

Гартуйте смаки, дивіться найкраще!

Tags: кіно, рецензії
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 9 comments