Шлях до мистецтва (volly_billy) wrote,
Шлях до мистецтва
volly_billy

Спілберг зняв шедевр у 24 роки!

Нещодавно захотілось відпочити від високохудожнього кіно і подивитися щось масово-касово-видовищне. І тут мені на думку спав один крутий єврей (хоча в кіно їх таких немало), якого звуть Стівен Спілберг. Але зважаючи на той факт, що віднедавна я вирішив знайомитися з фільмами великих режисерів в хронологічному порядку, дивитися довелося далеко не касове, далеко не масове, проте надзвичайно видовищне кіно "Дуель" (1971). Видатне в першу чергу.




А починалося все так...


Жив собі в Огайо маленький жидок Стіві. Хлопчина захоплювався кіном, любив повтикать в телевізор. І от одного разу батько подарував йому восьмиміліметровку. На радощах малий почав знімати всілякі суперепічні фантастичні фільми (шось на зразок мого із Зепом "Виходу у відкритий космос"), потім показував їх друзям і сім"ї, одного разу навіть збивав зелені за вхід.
Коли підріс, амбіції не вщухли, йому захотілося знімати справжнє кіно на "дорослу" камеру. Але вступити нікуди не вдалося, не приймали на екзаменах через бездарність. Тоді, після різних лекцій і курсів на тему телебачення й кіно, він починає працювати (спочатку безплатно) асистентом на телебаченні, знімає хіппанську короткометражку "Amblin'" (німий роад-муві на тему свободи, цікавий хіба шо кіноманам чи дітям квітів), яка зацікавила керівництво студії Universal. З ним підписується довготривалий контракт, і він стає наймолодшим на той час ТВ-режисером (23 роки). І ось тут почалося! Стіві розіграся не на жарт - практично кожен наступний фільм ставав кіноподією світового масштабу і так чи інакше впливав на хід розвитку кінематографу.
Першим діамантом в колекції став камерний малобюджетний триллер "Дуель".


Фільм

Якщо переказувати сюжет, то звучатиме це доволі незграбно і баянисто, на зразок байок від водіїв маршруток: автоцистерна женеться за легковим авто, намагаючись його знищити. Тупізм - зауважите ви. В тому то й справа. Саме таким має бути спражнє мистецтво кіно. Щоби змалювати нібито звичайну погоню (яка триває впродовж практично всього ерканного часу), а тим більше змалювати новаторсько, магнетично, захоплююче і емоційно - треба мати неабиякий хист і талант. До кінця фільму я був спітнілий від хвилювання, знервовано кусав губи в очікуванні розв"язки. А через кілька днів після перегляду, побачивши на вулиці КрАЗ (вантажівка з фільму була доволі схожою на вітчизняний автомобіль), мене охопила своєрідна тривога, хоча я розумів всю абсурдність цих психічних коливань.





Але, незважаючи на видовищність і ефектність, картина перш за все несе багатозначну метафору, як то злий рок, безталанність в житті людини або ж безпомічність, безпорадність індивідуума в сучасному жорстокому світі.
І звичайно ж технічна сторона: фільм виглядає настільки якісно, стильно і сучасно, що просто не віриться, що його зняв 41 рік тому 24-річний режисер. Пізніше буде ціла купа запозичень в стрічках, де наявні більш-менш видовищні і атмосферні погоні (напр. "Термінатор 2").
Після успіху на ТБ, фільм пустили в кінотеатрах, заздалегідь дознявши кілька цікавих епізодів (+ 15 хв). Загалом же витрати на зйомки склали близько 400 000 $, що здається взагалі смішним зважаючи на сучасні бюджети, а тим більше відносно якості.
Tags: кіно, мистецтво, рецензії
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments